Sapun cu Ulei si petale de galbenele / ulei si flori de musetel

Pentru ca nu ma puteam hotari intre musetel si galbenele, am hotarat sa impart compozitia in doua parti egale si sa fac doua tipuri diferite de sapun.

Musetelul si galbelenele sunt printre plantele mele preferate si o sa va spun cate ceva despre fiecare.

Musetelul mi-a fost drag de cand l-am cules prima oara de la tara. M-a invatat bunica mea cum se tine mana cu palma orientata in sus cu degetele rasfirate, apoi se coboara pana sub florile deschise, se strang degetele si se trage in sus.Astfel, iti raman in palma, de acumfacuta caus, numai floricelele de musetel. se culeg pe timp insorit si in jurul pranzului. Le intindeam pe ziar si le tineam pe pervazul de la cosar pana se uscau. Cosarul este adapostul pentru animale, asa ii spunem in Teleorman.

Cand am mai crescut putin, am folosit ceaiul de musetel pentru a-mi deschide nuanta parului.🙂 Cu alte cuvinte mi-am facut si moftul de a avea parul mai  deschis fara a deveni dependenta de vopseaua clasica. Valabil si pentru dorinta de a avea parul mai inchis la culoare cand am folosit frunzele de nuc.

Despre uleiul de musetel si proprietatile lui am aflat mult mai tarziu. Se spune ca o picatura de ulei in doza zilnica de crema face ca pielea sa-si recapete prospetimea.Mai multe aici :

Galbenelele mi le aminteam tot din perioada copilariei “vacanta la bunici”. Le incurcam cu craitele🙂 Acum insa am o punga intreaga de petale culese de mama asta vara din care fac ceai…si chiar am renuntat sa  mai arunc petalele deja infuzate.Le rontai pe masura ce beau ceaiul din cana.

Spunandu-va toatea acestea am vrut sa va arat inca o data ca ingredientele nu sunt puse la nimereala si cred ca acest lucru atarna greu la energetica prodului finit.

Mai multe aici.

Leave a Reply

