Sapun pentru copii si mamici

Mi-am propus mai demult sa fac un sapun pentru copii dar nu reuseam sa gasesc formula cea mai buna, uleiurile cele mai potrivite pentru pielea celor mici. Am vrut sa fie un sapun simplu, fara uleiuri esentiale. Unii spun ca cele de lavanda sau arbore de ceai nu provoaca alergii dar nu am vrut sa risc si le-am scos complet in plan.

Asa ca au ramas pe lista doar uleiurile de masline, cocos, ricin, palmier, migdale dulci si untul de shea.

Acesta din urma este folosit de multa vreme pentru probleme precum crapaturi ale pielii, piele uscata sau dermatite. NU este toxic, este un emolient natural si poate ajuta pelea sa-si produca propriul colagen prin stimularea tesuturilor.

Am adaugat 50 grame din acest unt din care 20 grame impreuna cu celelalte uleiuri si 30 grame in stadiul de trace, dorind sa “subliniez” continutul de grasimi nesaponificabile, care nu se transforma in sapun ci isi pastreaza proprietatile.

Uleiul de migdale dulci este partenerul perfect al untului de shea. Fin si emolient este potrivit pentru orice tip de piele mai ales pentru cea sensibila sau uscata, ideal pentru masaj facial ,corporal si masajul bebelusilor. Este cea mai buna baza de ulei pentru masaj.

Despre potentialul alergen nu am gasit nicio informatie, ba chiar dimpotriva, uleiul acesta este printre cele 3 uleiuri recomandate in masajul bebelusilor :uleiul de cocos, migdale dulci si cel de samburi de struguri. Cu toate astea nu pot sa nu ma gandesc ca si migdalele sunt un fel de nuci/alune si daca in familia bebelusului exista persoane foarte apropiate alergice la cele doua…mai bine sa nu riscam.

Pe langa cele 2 uleiuri minunate pentru piele am mai adaugat miere, ulei de galbenele, vitamina E iar ca decor cateva petale de galbenele.

Chiar daca am evitat uleiurile esentiale care ar fi dat un miros placut se pare ca totusi sapunul miroase extrem de bine. As spune ca exte o combinatie foarte placuta intre mirosul specific al mierii poliflore naturale si cel al uleiului de galbenele.

iata-l in momentul taierii:

Am creat acest sapun pentru mainile adultilor care-i vor rasfata pe cei mici dar daca vreti sa-i lasati pe ei sa se spele singurei (bineinteles, sub supraveghere) il puteti taia in doua parti egale si acestea vor fi mult mai potrivite pentru manutele lor micute.

Pe viitor voi insita sa gasesc niste matrite mai mici , dragalase din care sa iasa sapunele in forma de pisicute, ursuleti sau alte animalute care sa-i motiveze pe copii sa se spele pe manute singuri atunci cand vin de la joaca sau inainte de masa.

Acum, scriind toate astea imi vin idei noi pe care le voi pune in aplicare cat mai curand. O varianta ar fi incorporarea in sapun a “infuziei de tarate de ovaz”.  Va tin la curent si va anunt cand gasesc formula magica.

va pup si va multumesc

cu drag

2 thoughts on “Sapun pentru copii si mamici

    • :)) ma gandisem si eu la asta dar e mai greu cu bagatul la frigider, cu scosul , da stiu :)… am gasit zilele astea o revista care oferea si 4 forme din silicon pentru prajituri. (in forma de …margareta, ..sa zic.) . o sa le incerc pe alea ca-s tare frumusele.

Leave a Reply

