Uleiul din germeni de porumb

E stiut !!! De la o vreme, de fiecare data cand merg la cumparaturi, vad cel putin o oportunitate pentru mica mea pasiune. Aproape orice se poate transforma intr-o idee noua, peste tot apare cate ceva care se poate folosi pentru sapun…

Ieri seara, de exemplu, am fost intr-un supermarket destul de bine aprovizionat si la standul de uleiuri m-am oprit asupra unui produs pe care nu l-am luat in calcul  pana acum: Uleiul de porumb – presat la rece.

Pretul este rezonabil 12 lei /L dar mai mult decat asta m-a atras culoarea. Este o nuanta frumoasa de “coniac”, sa spunem. Iata-l:

Am intors sticla sa citesc descrierea si am descoperit lucruri interesante:

“Proprietati speciale ale uleiului din germeni de porumb

  • Contine o cantitate mare de tocoferoli si vitamina E, care au un rol antioxidant foarte puternic (combat radicalii liberi din organism);
  • Contine carotenoide (precursori ai vitaminei A) care au un rol deosebit in protejarea pielii si a vederii “.

Ce mi-a mai placut… faptul ca este un “PRODUS ORIGINAL ROMANESC”. Scrie cu majuscule pe eticheta sa vada toata lumea pentru care conteaza. Poate parea un lucru nesemnificativ sau chiar cliseu dar un om caruia ii port un deosebit respect mi-a spus odata ca noi ne-am nascut in tara asta , vrem nu vrem, traim in concordanta cu vibratia acestui pamant. Nicio alta leguma sau niciun alt fruct nu va fi mai bun pentru noi decat cele crescute aici. Ne-a lasat Dumnezeu tara asta si din roadele pamantului  ei ne hranim si cu plantele tamaduitoare ne vindecam. De ce sa mancam mere turcesti, mari cat pumnul de culturist cand avem merele noastre, cat ghindele uneori, dar mult mai bune?  Nu sunt extremista. Da, mancam din import ceea ce nu avem noi: banane, portocale, etc. Aaaa si mai e ceva…alegem uneori sa mancam fructe de import pe care noi le avem dar nu e timpul lor.  De multe ori vad oameni cumparand pepene rosu turcesc in luna aprilie sau mai, capsuni in februarie /martie. De ce? Asa de mare sa fie pofta ? …am fost la bunica mea asta vara si am luat si niste porumb de copt pe jar, l-am pregatit, am servit familia iar bunica a fost singura care nu a vrut sa manance. I-am zis: “hai , mamaie, ia si matale cat e cald”. Stiti ce mi-a zis?” Nu, maica, pana nu s-o face la mine in gradina nu mananc. Mai sunt 2 saptamani si e numa bun, impartesc si eu si la urma oi manca, cand o veni vremea”

Sa-i dea Dumnezeu sanatate ca multe lucruri  m-a mai invatat si inca ma mai invata.

Asaa, m-am cam departat de la subiect. Revin la uleiul de porumb si la ce stie el sa faca intr-un sapun. Se pare ca are proprietăţi emoliente şi de echilibrare a pielii dar ar trebui folosit intr-un procent de maxim 20% din cantitatea de uleiuri. In cazul in care puneti mai mult se va ajunge foarte greu la stadiul de trace. Este un ulei nesaturat care, asezat intr-o reteta bine echilibrata, va imbunatati calitatile sapunului finit.

Leave a Reply

